Annons:

Göteborg vann pris för framgångsmodell

Göteborg vann utmärkelsen ”Best Practice” på mötet ”Place Marketing Forum” i Frankrike för hur staden marknadsförs.

Modellen när privata och offentliga intressenter jobbar i samverkan kallas ”public-private-partnership”, och är något som Göteborg har lyckats med.

– Det är roligt att de uppmärksammar att vi har varit duktiga på att förena privat och offentlig verksamhet i vår samverkansmodell, säger Camilla Nyman, tf vd för Göteborg & Co.

Göteborg & Co började redan 1991 med att bygga upp en modell för private-public-partnership när det gäller att utveckla och marknadsföra turistdestinationen Göteborg.

På ”Place Marketing Forum” i Aix-en-Provence pågår sedan i måndags en konferens på temat utveckling av turistiska destinationer med goda exempel från hela världen. De bästa exemplen på lyckade satsningar får presentera sig under två dagar och priser delas ut.

Göteborg & Co gjorde sin presentation på tisdagens förmiddag då också priset för Best Practice under rubriken ”New destination marketing et governance”.

 

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024