Annons:

Ryanair pudlar – både ber om ursäkt och betalar

Två svenska familjer strandades i London av Ryanair för ett par veckor sedan. De nya flygbiljetterna kostade 40 000 kronor. Nu ersätter Ryanair dem för biljetterna liksom för extra tåg- och bilresor – och ber om ursäkt.

Familjerna Jenefjärd Sylvendahl och Wallgren strandades i London av Ryanair för två veckor sedan, skriver Aftonbladet. De erbjöds nya biljetter hem först tre dagar senare och fick själva lägga ut 40 000 kronor på nya biljetter för att ta sig hem.

Nu säger Ryanair att man gjorde fel. Familjerna borde har erbjudits tidigare flygning. Nu ersätter flygbolaget familjerna både för flygbiljetterna och för extra resor med tåg- och bil.

– Mycket bra, och mycket roligt. Och de ber även om ursäkt för det som hände, säger Anna Jenefjärd Sylvendahl.

Men familjerna planerar inga nya resor med Ryanair.

– Nej, inte som det är nu. De behöver först arbeta på sitt bemötande gentemot kunder på plats.

 

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024