Annons:

Tallink ökar shoppingytorna drastiskt

Tallink bygger om färjan M/S Silja Serenade i januari nästa år och M/S Symphony hösten 2014 för 20 miljoner euro. Deras nya Tax Free Superstore ska bli ljusare, modernare och öppnare.

Tallink ökar shoppingytorna med 50 procent. Störst blir Tax Free Superstore på 1115 kvadratmeter. Tanken är att kunderna ska känna igen sig på alla färjor i framtiden.

– Med vårt nya Tax Free Superstore går det inte att gå förbi butiken, säger Kadri Land, vd Tallink Silja AB och styrelsemedlem I Tallink Grupp.

Den internationella konsultfirman Harrison Fraser, som har arbetat med internationella storflygplatser, har tagit fram ett modernt butikskoncept. Det blir öppnare och ljusare butiker med provsmakningsbarer.

– Idag är våra taxfree-butiker lite murriga, säjer Janis Pavuls, kommunikationschef Tallink Silja när vi går förbi taxfree-buitken på Silja Symphony.

Förutom Tax Free Superstore kommer flera nya butikskoncept att etableras på shoppinggatan mitt i färjorna. Det handlar om en modebutik, en lyxbutik, presentshop, leksaksbutik och elektronikbutik. Tallink förhandlar med varumärken som Gucci, Dior, Desigual, Sence med flera.

– Vi har allt fler ryska och asiatiska gäster och de vill köpa dyra lyxmärken, säger Kadri Land.

Idag står taxfri-försäljning och restaurangerna för 54 procent av intäkterna för Tallink och med de nya konceptet ska försäljningen öka drastiskt, enligt Kadri Land.

Shopping ska genomsyra hela båten. Ett nytt italienskt restaurangkoncept introduceras som även innehåller en deli-butik.

Även Relaxavdelningen Sunflower och Commodore-hytterna ska byggas om.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024