Annons:

42 svenskar bytte namn till Klaus-Heidi – för Lufthansa

I en lite udda reklamkampanj fick Lufthansa inte mindre än 42 svenskar att byta namn. Till Klaus-Heidi.

Klaus-Heidi Andersson från Fjugesta utanför Örebro vann ett nytt liv i Berlin. I kampanjen ”Är du Klaus-Heidi?” tävlade alla som bytte till det annorlunda namnet om att bli ny invånare i Berlin. 24-åriga Klaus-Heidi Andersson från Örebro vann och kunde hämta ut bland annat en nyckel till en lägenhet som är betald i ett år, flygbiljett till Berlin, en cykel, en resväska, två inrikesresor med Lufthansa.
De övriga 41 som bytte namn fick ett silverkort i Lufthansas bonusprogram med 60 000 bonuspoäng. Det räcker till exempel till en resa till New York.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024