Annons:

… och flygbolaget säger att det kan bero på passagerarna

Till försvar i kritikstormen säger Norwegian nu att bristerna i kommunikation kan bero på passagerarna.

Norwegian får svidande kritik för brister i information om förseningar. Flygbolagets svar är att äsga att det kan bero på passagerarnas telefoner, skriver DN. 
Bolaget uppmanar nu sina passagerare att kontrollera om de har roaming avslagen.
– Har man roaming avstängd i utlandet kan det leda till att man inte får något sms-utskick med information, säger Norwegians informationschef i Sverige Charlotte Holmbergh-Jacobsson.
Problemen med försenade flygningar har varit stora under de gångna storhelgerna och många resenärer tyckte att de borde ha fått information i förväg.
– Sms-utskicken har länge fungerat väldigt bra, men nu ser vi igenom alla informationskalaner för att se hur vi kan nå ut med information bättre, säger Charlotte Holmbergh-Jacobsson på Norwegian till DN.
– Ibland kan det också hända att en resebyrå glömt att registrera telefonumret, och då går den personen så klart miste om sms-utskicket. Men som sagt: Vi går igenom alla våra rutiner just nu.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024