Annons:

Ishotellet vinner Signumpriset

För första gången på tjugo år vinner ett företag inom turismnäringen Signumpriset och utmärkelsen Nordens starkaste varumärke.

Tidigare år har företag som Volvo, Carlsberg och Tetra Pak vunnit den tjugoåriga priset Signum. Bland årets nomineringar fanns varumärken som Lego, Amelia, Synsam och Viking Line, men vinnaren blev Icehotel i Jukkasjärvi. 
Signumpriset, som instiftades av patent och varumärkesbyrån Groth & Co, uppmärksammar varje år nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. Vinnaren utses av en jury som är sammansatt av marknadsförare, forskare och juridiska specialister ifrån media- och marknadsföringsbranscherna. De nominerade bedöms utifrån en rad kriterier som innefattar konkreta exempel hur företaget förmedlar varumärket i text och bild till anställda och kunder, dess långsiktiga utveckling och även hur man juridiskt skyddar det från intrång.

Kommentarer är stängda.