Annons:

Visit Sweden kampanjar för weekend-resor

Just nu marknadsför Visit Sweden Sverige som ett hett resmål för weekendresenärer i flera länder.

Visit Sweden genomför flera internationella marknadsföringskampanjer. Målgruppen är weekendresenärer som helst vill besöka städer, ägna sig åt kultur och få utomhusupplevelser.
Intresset för en långhelg i Sverige är störst i Norge, Finland, Danmark, Storbritannien och Italien.
–  De senaste åren har visat all time high för utländsk turism i Sverige och säsongsförlängning bidrar till ytterligare positiv tillväxt. Genom effektiv marknadsföring kan vi utnyttja intresset utanför högsäsongen och få fler resenärer till Sverige, säger Thomas Brühl, vd på Visit Sweden.
I Danmark rullar en kampanj om Skåne – Köpenhamns vackra bakgård, som lockar med kultur, mat, shopping och välbefinnanfe. Tourism in Skåne, Malmö Turism med flera är avsändare.
I Oslo inleds en kampanj för att få fler resenärer till Skåne, Göteborg, Västkusten, Värmland och Stockholm med hjälp av slott och herrgårdar, shopping, nöjen, restauranger, spa samt sport- och musikevenemang.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024