Annons:

Norwegian i konflikt med missnöjda kunder

Nu tas flera fall där passagerare kräver ersättning upp i domstol. Utkomsten kan kosta Norwegian miljoner.

Det senaste årets tekniska strul och förseningar med Norwegians dreamlinerplan har påverkat cirka 25 000 resenärer.

500 av dessa företräds av konsumenträttsbyrån TRS Travelright och Stephan Eriksson från Liman & Partners. De yrkar på ett samlat ersättningskrav på 135 miljoner, enligt Di.

Enligt Norwegian har problemen berott på fabrikationsfel och krävt så kallade extraordinära omständigheter, som inte omfattas av EU-förordningen som ger rätt till ersättning vid förseningar över tre timmar.

Flygbolaget har inte heller velat betala flera resenärers rättmätiga krav på ersättning, bland annat har Norwegian nekat kompensation till ett tiotal av passagerare som fått rätt av Allmänna reklamationsnämnden. De fortsätter istället att hävda fabrikationsfel. 

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024