Annons:

Aftonbladet och Reseguiden ingår nära samarbete

Samarbetet mellan jämförelsesajten Reseguiden.se och Aftonbladet avser rese-material på tidningens sajt.

Ett första samarbete startades för 15 år sedan och efter att Aftonbladet tidigare i år har sålt resesajten Destination.se kommer de nu åter att arbeta med varandra igen.

Avtalet sträcker sig över ett år och till en början så innebär det en kontextbaserad annonsering och produktinformation och att Reseguidens sista minuten kommer att finnas på Aftonbladets sida.

– Vi kommer att arbeta både kommersiellt och redaktionellt genom att ge input och förslag till artiklar men det material som kommer från oss kommer självklart att ha en tydlig avsändare, säger Reseguidens vd Michael Blaxland till Travel News.

– Vi tror att det kommer medföra ett medvärde för Aftonbladets läsare att som konsument erbjudas en överblick av aktuell produktinformation och för oss innebär det ytterligare trafik och en extra kanal till Resguidens medienätverk, fortsätter han.

Kommentarer är stängda.