Annons:

Lufthansas strategi: lansera nytt lågprisbolag

Lufthansa kan satsa på ett lågkostnadsbolag för långdistans som ska utmana europeiska lågprisflyg och flygbolag kring Persiska viken.

Flygbolaget har avancerat med sina planer att starta ett samarbete med Turkish Airlines och Lufthansas dotterbolag Eurowings och Germanwings verksamheter inom Europa ska fortsätta att expandera.

För att kunna konkurera på en allt hårdare flygmarknad kan Lufthansa även bilda ett lågkostnadsbolag under ett nytt varumärke för långdistans som främst ska vända sig till privatresenärer.

Det finns marknader där vi tror att Lufthansas varumärket är viktigt. På övriga marknader tror vi att ​​känsligheten för kostnader är så hög, att vi inte behöver ett full-servicemärke, sa Lufthansas nyligen tillsatte vd Carsten Spohr när han presenterade flygbolagets strategi i onsdags.

Om Lufthansas styrelse godkänner strategin ska det nya lågprisflygbolaget börja operera vid slutet av 2015, skriver Reuters.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024