Annons:

Blev avkastad efter klagomål på twitter

En amerikansk man blev ombedd att lämna planet tillsammans med sina två barn efter att ha klagat på personalen på Southwest Airlines genom ett tweet. Först efter att Duff Watts raderade det han hade skrivit fick familjen kliva på planet igen.

Det arga meddelandet på twitter skrevs efter att mannens två barn, en sexåring och en nioåring, blivit nekade till prioriterad ombordstigning tillsammans med honom, en förmån han själv är berättigad till då han är med på flygbolagets ”A-lista”.

– Riktigt trevligt sätt att behandla en kund från A-listan. Jag ska se till att twittra om det här, sa han till personalen innan han bordade planet.

Duff Watts hölls sina ord och enligt honom själv twittrade han något i stil med; ”Wow, mest oförskämda agenten i Denver. Kimberly S, gate C39, är inte glad @SWA”.

Det dröjde dock inte lång tid innan familjen blev ombedda att lämna planet igen, biljettagenten som texten handlade om, uppgav att hon kände sig hotad och familjen fick inte komma tillbaka på planet förrän mannen raderat sitt tweet.

Men enligt ett uttalande från flygbolaget skriver Southwest att det inte bara berodde på twitter-meddelandet.

– Kunden blev avlägsnad under en kort tid från flyg 2347 från Denver till Minneapolis för att lösa en diskussion utanför flygplanet, borta från de andra passagerarna. Vårt beslut är inte enbart grundat på kundens tweet. Efter en framgångsrik lösning, kunde kunden och hans familj fortsätta på flyget till Minneapolis, skriver en representant från flygbolaget i pressmeddelandet.

Som en ursäkt har han nu fått tre värdecheckar på 50 dollar men Duff Watts säger att han aldrig kommer att flyga med bolaget igen.

Källa: usatoday.com

Kommentarer är stängda.