Annons:

Ticket satsar i Tyskland med ny sajt

Med ny sajt och nytt varumärke satsar Ticket nu på den tyska onlinemarknaden.

Privatresebyråkedjan Ticket tar nu klivet in på den tyska onlinemarknaden under det nya varumärket Airngo. Den nya resesajten för flygresor, hotell och hyrbilar lanserades i början av september. Fokus ligger på att det ska vara snabbt, enkelt, billigt och tryggt att boka resor, skriver resebyråkedjan i ett pressmeddelande.

– Vi har haft en stabil och hög tillväxt på våra befintliga onlinemarknader och är nu mogna för att växa geografiskt. Genom åren har vi skaffat oss goda förutsättningar att effektivt kunna driva onlineaffären, säger Pelle Svensson, försäljningschef online på Ticket.

I arbetet med den nya sajten har Ticket utgått från sina befintliga sajter i Sverige, Norge, Danmark och Finland för att, som et heter, ”få med alla erfarenheter och optimeringar som gjorts under utvecklingen av de befintliga sajterna”.

– I utformningen av Airngo har vi hela tiden utgått ifrån kundernas önskemål och beteenden vad gäller resebokningar online. Vi är mycket nöjda över resultatet och har fått positiv feedback från de som har fått testa sajten, säger Pelle Svensson.

Kommentarer är stängda.