Annons:

Accor gör en digital storsatsning

Nu sjösätter hotelljätten Accor en omfattande digital strategi som kostar två miljarder kronor under en femårsperiod.

Accors nya digitala plan omfattar åtta program, varav fyra är kundorienterade och syftar till att lära sig mer om kunderna för att kunna förbättra tjänsterna som erbjuds. I planen ingår också två program för koncernens medarbetare och samarbetspartners samt två program för IT-verktyg och system, skriver hotellkedjan i ett pressmeddelande.

Planen ska börja rullas i början av 2015. 

– För Accor innebär detta en förändring både strategiskt, digitalt och ledarskapsmässigt. Planen tar upp digitala utmaningar och syftar till att göra Accor till ledande inom en snabbrörlig bransch. Vi kommer att bättre kunna förutse kundernas förväntningar samt även stärka vårt ledarskap på lång sikt, säger Sebastien Bazin, CEO för Accor. 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024