Annons:

SAS säljer annonsplats i planen

Utvalda varumärken får synas på sajt, flyg och flygplatser.

SAS öppnar för första gången sina egna kanaler för annonsering. Utvalda varumärken kommer att få synas i SAS digitala kanaler, i loungerna på flygplatserna och ombord på flygplanen, skriver Dagens Media.

– Som alla flygbolag är våra marginaler pressade och vi behöver hitta nya intäktsströmmar. Att vi kan erbjuda synlighet hos sammanlagt 30 miljoner resenärer per år är ett starkt erbjudande, säger Nils Lindhe, chef för Eurobonus och partnersamarbeten på SAS till tidningen.

Lanseringen sker tillsammans med American Express som kommer att använda utrymmet för att presentera tre nya SAS Eurobonus-kort.

Tanken är att SAS ska samarbeta med så kallade premiumvarumärken inom områden med en koppling till den egna verksamheten, exempelvis mat, finans och reserelaterade tjänster.

I samband med den nya annonsförsäljningen rekryterar SAS Lenka Prokopec Karlberg som ny ansvarig för Eurobonuspartnerskap och annonsering. Hon har tidigare bland annat jobbat på Svenska Dagbladet och TV4, skriver Dagens Media.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024