Annons:

Bilkaravaner ska locka kineser till Sverige

VisitSweden vill ta del av den ökande strömmen kinesiska resenärer. Aktiva upplevelser är en lösning.

I takt med att allt fler kineser får större vana och intresse av att resa växer efterfrågan på en ny typ av upplevelser.

Och med fler upplevelser som passar en modern kinesisk resenär kan Sverige fortsätta att ta del av en ökande ström kinesiska utlandsresenärer. Enligt VisitSweden är det allt fler besökare från Kina som söker upplevelser där de själva kan delta aktivt,  hellre än att betrakta sevärdheter-

VisitSweden har därför under säsongen bland annat marknadsfört en guidad bilkaravan genom Skåne, där besökaren själv har kört och följt en ledarbil med kinesisk guide. En annan populär aktivitet är att delta i skaldjurssafari på Västkusten.

– För svensk besöksnäring finns en potential att ta större bit av kakan genom att utveckla produkter som gör Sverige ännu mer intressant för kineser i en internationell jämförelse, fortsätter Thomas Brühl.

Kinesiska besökares övernattningar i Sverige har hittills i år ökat med 8 procent. En ökad uppmärksamhet för Sverige, en växande kinesisk medelklass med nyfikenhet på resor till Europa och ett förenklat regelverk för utlandsresor har bidragit till att fler besökare från Kina har rest till Sverige de senaste åren. Även det faktum att fler kineser har mer fritid och en högre disponibel inkomst spelar in visar en färsk marknadsrapport från VisitSweden,

 

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024