Annons:

Flygbolagets nota för wifi: 1000 dollar

Räkningen för det trådlösa nätverket landade på över 1000 dollar. Nu startar passageraren en kampanj mot flygbolagens höga wifi-räkningar.

En passagerare som fick en wifi-räkning på 1 171 dollar, cirka 8 600 kronor, för att ha använt Singapore Airlines wifi uppmanar nu andra passagerare att ansluta sig till hans kampanj för att stoppa flygbolagen att ”ruinera” sina kunder.

Passageraren, Jeremy Gutsche, som flög från London till Singapore förra veckan har skrivit om wifi-upplevelsen på sin blogg Trend Hunter.

Han berättar att han blev chockad när han fick räkningen för sitt internetanvändande, eftersom han visste att han bara gjort 155 sidvisningar varav de flesta var i mejlen.

– Jag vet detta eftersom jag räknade sidvisningarna för jag ville se vart pengarna går, säger han enligt Travelmole.

Jeremy Gutsche hävdar att planets trådlösa nätverk var så långsamt att det tog ungefär en timma att ladda upp ett powerpoint-dokument på 4 mb.

– Det dokumentet kostade mig säkert 100 dollar att ladda upp, säger han och tillägger:

– Visst visades wifi-priset när jag anslöt mig till nätverket. Jag köpte ett paket för 30 dollar men jag sov under en stor del av flygresan och trodde inte att prislappen skulle kunna bli över 1000 dollar över det jag betalat för. 

En talesman för Singapore Airlines säger i en kommentar att flygbolaget kontaktat Jeremy Gutsche.

– Vi följer upp det här direkt med honom.

Kommentarer är stängda.