Annons:

Paret kallade hotellet för ruckel – fick straffavgift

Efter att ett brittiskt par klagat på hotellet på Tripadvisor drog hotellet av 100 pund från deras kontokort. Hotellet i Blackpool, England, har nu backat efter stor uppmärksamhet i media.

I augusti checkade paret Jenkinson in för en natt på budgethotellet Broadway Hotel i kuststaden Blackpool. För vistelsen skulle de betala cirka 36 pund, drygt 400 kronor.

Men efter en negativ recension på Tripadvisor där de kallade hotellet för ”ett ruttet stinkande ruckel”, blev de debiterade ytterligare 100 pund.  I recensionen kan man bland annat läsa att paret fann hotellet smutsigt, med dåliga sängar och fläckiga mattor. Flera andra recensioner stämmer in med klagomålen och nu har den brittiska tidningen the Dailymail publicerat bilder på vad som sägs föreställa hotellet.

– Det här stället borde stängas, jag vet inte om det någonsin har inspekteras, men om så är fallet, så förstår jag inte hur det kunnat klara kontrollerna, säger Tony Jenkinson i en intervju med tidningen.

Efter den dåliga recensionen blev paret ännu mer missnöjt då de märkte att en summa på 100 pund hade dragits från kontokortet som de betalat vistelsen med.

Hotellet hade nämligen skrivit in en policy i deras kundavtal :

 ”Trots att återkommande kunder och par älskar våra hotell, så gör kanske dina vänner och familj inte det. För varje dålig recension som lämnas på någon hemsida, kommer gruppens arrangör att debiteras maximalt £ 100 per recension.”

Lokala myndigheter ska nu granska om sådana policys kan vara tillåtna, men hotellet i fråga har backat – under onsdagen meddelade man att policyn är borttagen och att paret Jenkinsson ska få tillbaka pengarna för den dåliga recensionen. Det skriver bland annat tidningen Telegraph.

Liknande artiklar:
Straffavgift efter hotellkritik – ”menat som ett skämt”

Kommentarer är stängda.