Annons:

Stena Line utökar butiken efter succén

Stena Lines bordershop har blivit en stor succé. Försäljningen har ökat med 69 procent. Nu utökar man butiksdelen på Stena Danica, skriver gp.se.

För snart ett år sedan drog Stena Line igång sin bordershop på försök, som en ersättning för den försvunna taxfreeförsäljningen och ett sätt att vända trenden med åratal av förluster för passagerarfärjorna. Det visade sig snart att försäljningen av billigt öl, vin och sprit lockade tillbaka mängder av kunder till färjetrafiken, och efter sommaren beslutade Stena Line att permanenta bordershopen.

Och när 2014 sammanfattas visar rederiets siffror för linjen Göteborg–Frederikshavn att såväl biljettbokning som försäljning ökat kraftigt jämfört med 2013.

Närmare en kvarts miljon passagerare turade över dagen till Danmark från Göteborg, vilket är en ökning med 24 procent, jämfört med 2013. Samtidigt ökade den totala försäljningen ombord med 69 procent, och den största bidragande faktorn var bordershopen, skriver gp.se och hänvisar till ett pressmeddelande från Stena Line.

– Bordershopen överträffade alla våra förväntningar och responsen från våra kunder har varit fantastisk, säger Jari Virtanan, travelchef på Stena Line i pressuttalandet.

Rederiet har nu beslutat bygga ut butiksdelen ombord med start på Stena Danica den 6 februari, som ska bli ett flaggskepp för den flytande bordershopen.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024