Annons:

Secret Escapes inte så hemligt

Brittiska Secret Escapes, ett flash deal-företag endast för medlemmar som marknadsför högklassiga hotell och researrangörer, storsatsar på Sverige och Norden.

För två år sedan blev Veronica Strand, med lång erfarenhet från hotell- och onlinebranschen, Nordenchef för hotell. Sedan i somras har försäljningsstyrkan växt till tio personer.

– Sverige var den första marknaden efter Storbritannien som vi gav oss in på. Svenskarnas reslust, köpförmåga, demografi och betalningsvilja på nätet gjorde marknaden tilltalande, säger hon.

Secret Escapes konkurrerar både med flash deal-företag som Let’s Deal och Groupon och hotellbokningssajter. Det som skiljer Secret Escapes från andra kampanjsidor är fokuseringen på fyr- och femstjärniga hotell och resor, med erbjudanden som är handplockade och som enbart skickas till kunder som blivit medlemmar.

– Våra erbjudanden är extremt genombearbetade redaktionellt, från texter till kartor och rekommendationer, eftersom alla kampanjer är unika. Hotellen vi samarbetar med uppskattar att synas med andra exklusiva hotell och attraktiva resmål.

I Norden har Secret Escapes över 1 miljon medlemmar, i hela världen 10 miljoner. Det gör att svenska hotell kan nå både svenska och utländska målgrupper med stort intresse för resor, inte minst under mellansäsonger när det finns många hotellrum att fylla.

Radisson Blu Strand i Stockholm är en samarbetspartner.

– Vi har arbetat med dem vid flera tillfällen under året med mycket goda resultat. Kampanjerna har hjälpt oss att driva intäkter under hela året både för hotell och restaurang, säger general manager Eva Kalling-Hansson.

Secret Escapes betalningsmodell bygger på provisioner. Partners betalar aldrig en fast kostnad utan erbjuds möjlighet till merförsäljning. Man ställer dock krav på att hotellen ska vara av hög klass och erbjuda exklusivt pris.

Sverigesatsningen har kompletterats med erbjudande om flyg från researrangörer. Ansvarig för denna nya del av Secret Escapes är Louise Lindström, som tidigare jobbat på bland annat Reseguiden

– Det varierar hur vana arrangörerna är att arbeta med tredjepartsleverantörer. Men vi har haft arrangörer som erbjudit allt från en weekend på Island till två veckor på Tobago, säger hon.

Fakta Secret Escapes
Grundades 2011 i Storbritannien. Tre riskkapitalbolag med erfarenhet från e-handel har gått in med 120 miljoner kronor. Bolaget omsatte cirka 770 miljoner kronor 2013 och gjorde en vinst på 128 miljoner. Secret Escapes har drygt 200 anställda och över 1 miljon sålda rumsnätter hittills.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024