Annons:

Underhållningen funkade inte – flygbolag stäms på miljonbelopp

Underhållningen ombord funkade bara i tio minuter på United Airlines-planet. Nu stämmer en passagerare flygbolaget på miljonbelopp, skriver svd.se.

Det var på en flygning med United Airlines mellan Puerto Rico och USA som underhållningen ombord slutade fungera redan efter tio minuter. Detta uppskattades inte av passageraren Cary David som nu, tre år efter händelsen, stämmer flygbolaget på motsvarande 40 miljoner kronor för sin egen och sina medresenärers räkning. Stämningen är inlämnad till den federala domstolen i Newark skriver svd.se och hänvisar till The Telegraph.

Cary David hade betalat en extra avgift på motsvarande ungefär 65 kronor för att för att få tillgång till underhållningen via pay-per-view-tjänsten Direc TV.

United avfärdar anklagelserna. En talesman för flygbolaget säger i ett uttalande att förutsättningarna för hur Direc TV fungerar tydligt visas för alla passagerare innan de köper tid. I synnerhet står det klart att tv och wifi inte är tillgängligt utanför USA.

Enligt United Airlines saknar stämningen laglig grund.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024