Annons:

Airbnb satsar på affärsresenärer

Nu anpassar Airbnb tjänsten för en ny kundgrupp: affärsresenärerna. Det skriver Veckans Affärer.

Det är sju år sedan Airbnb:s grundare hyrde ut ett rum i sin studentlägenhet för att få in lite extra pengar till hyran. Resten är, som det heter, historia. Idag har över 25 miljoner människor använt tjänsten för att hyra boende på semestern. Men de senaste åren har allt fler företag och affärsresenärer även börjat använda Airbnb för sina tjänsteresor, skriver Veckans Affärer.

– Vi märkte att andelen affärsresenärer växte allt snabbare, och började därför diskutera hur vi kan tillfredsställa deras behov bättre och erbjuda en bekväm upplevelse för tjänsteresan, säger Marc McCabe, som är ansvarig för Airbnb:s erbjudande för affärsresenärer till Veckans Affärer. 

Därför lanserade Airbnb en version särskilt anpassad för affärssegmentet – Business Travel on Airbnb – där boende som är mindre lämpade för affärsboende filtreras bort och anslutna företag smidigare kan hantera betalning och rapportering.

I dag utgör affärsresenärerna strax över 10 procent av Airbnb:s totala kundstock, men växer i snabb takt, skriver Veckans Affärer.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024