Med hjälp av den amerikanska skådespelerskan och Youtubeprofilen Grace Helbig för Marriott fram budskapet att man får bästa priset och bästa informationen om hotellet om du bokar direkt på hotellkedjans sajt eller via telefon, rapporterar nyhetssajten Tnooz.
Men den amerikanska resebyråföreningen ASTA rasar mot kampanjen och ifrågasätter om den är laglig och sanningsenlig.
– Den är nedsättande mot resebyråerna och dessutom missvisande för resenärer, säger ASTA:s vd Zane Kerby.
ASTA ifrågasätter framför allt uppgiften att det bara är direkt hos hotellkedjan som de mest förmånliga priserna finns.
– Professionella resesäljare som har ett flertal bokningsverktyg till sitt förfogande har tillgång till Marriotts innehåll till samma priser som finns på Marriotts sajter, säger Zane Kerby.
ASTA kräver att Marriott drar tillbaka sin kampanj, allt medan Marriott hittills inte besvarat kritiken.