Annons:

TN Studio 16 nov: Rekordstort intresse för framtidens resedistribution

Intresset för höstens TN Studio 16 november är rekordstort. Temat om framtidens resedistribution är hett och flera internationella talare ger spets åt evenemanget.

– Bara några dagar efter att biljetterna släppts hade vi sålt en tredjedel av alla biljetter. Det är tydligt att det här är ett ämne det finns ett stort sug efter fördjupad kunskap, säger Katarina Myrberg, chefredaktör på Travel News.

Anmäl dig till TN Studio 16 november här.

”Nå morgondagens kunder och öka dina intäkter” är rubriken på halvdagsseminariet på Sheraton i Stockholm 16 november. En förklaring till det stora intresset är givetvis Lufthansas nya gds-avgift för resebyråer som skakar om branschen och som är ett försök att förändra dagens rådande affärsmodell. Jesper Söderström, vd på Amadeus Scandinavia, ger sin syn på händelseutvecklingen, gds-ernas roll och spår scenarier för framtidens resedistribution.

–  Vi hade gärna sett Lufthansa eller SAS i talarlistan, men tyvärr har vi inte fått något svar från Lufthansa och SAS har avböjt att medverka. Det visar lite grand hur brännande het distributionsfrågan är just nu, säger Katarina Myrberg.

Men målet med seminariet är att lyfta blicken över det dagsaktuella läget inom resedistribution. Därför deltar David Rutnam från IATA, ansvarig för NDC-implementeringen i Europa, för första gången i ett svenskt resebranschseminarium för att berätta mer om det nydanande, men också kontroversiella projektet. Den nya xml-baserade standarden NDC (New Distribution Capabilities) kan bli en sälj- och marknadsrevolution för flyget – och kanske även för resebyråerna. Flera pilotprojekt har påbörjats hos flera europeiska flygbolag.

–       Många beslutsfattare i resebranschen har hört talas om NDC, men få har riktigt koll vad det kan komma att innebära för deras business. Därför är vi extra glada över IATA:s medverkan.

De två övriga internationella talarna är Londonbaserade Eye for Travels vd och grundare Tim Gunstone och Egencias Europachef Christophe Peymirat. Eye For Travel är en av världens ledande publikationer inom online travel, distribution, marknadsföring, prissättning och teknologi, håller seminarier för cirka 7 000 beslutsfattare per år över hela världen och ger ut rapporter och analyser. På TN Studio får vi en trendspaning från Tim Gunstone över de viktigaste trenderna inom resedistribution som man måste ha koll på.

Expediaägda affärsresebyrån Egencia, som äger Via Egencia, storsatsar på egenutvecklad teknik inspirerad från privatresandet i kombination med personlig service. Europachef Christophe Peymirat, ger sin syn på framtidens affärsresande och vad som krävs för att en affärsresebyrå i framtiden är relevant som distributionskanaler.

Inom hotellvärlden går e-handel och revenue management går allt mer ihop. Hatkärlekförhållandet med de allt mäktigare tredjepartskanalerna Booking.com och Hotels.com och den snabba mobila utvecklingen är några av hotellens distributionsutmaningar. Hur kommer gästerna agera i framtiden när de ska boka hotell? Hur ska det fristående hotellet och den stora hotellkedjan agera för att möta utvecklingen? Om detta talar Åsa Murphy, ansvarig för profit&distribution på Nordic Choice Hotels, som tidigare arbetade i onlineresevärlden som Nordenchef för Expedia.

Anmäl dig till TN Studio 16 november här.

TN Studio hålls måndagen 16 november på Sheraton i Stockholm kl 12-17. Priset är 1 495 kr exkl. moms. Rabatterat pris när tre eller fler från samma företag anmäler sig samtididgt, 1 295 kr exkl. moms. I priset ingår nätverkslunch, eftermiddagsfika och ett avslutande vinmingel.

 

 

 

Kommentarer är stängda.