Annons:

Hon ska prata boutiquehotell i Dubai

Anna Gemrud från Stora Hotellet i Umeå är som enda europeiska hotelldirektör inbjuden att delta i en paneldiskussion i Dubai om tillväxten för boutiquehotell. ”Det känns spännande.”

Det är under The Hotel Show Dubai den 28–30 september som paneldiskussionen Vision Conference ska äga rum. Anna Gemrud, hotelldirektör på boutiquehotellet Stora Hotellet i Umeå, är som enda kvinna och enda europeiska representant inbjuden att delta i diskussionen, som ska handla om tillväxten för boutiquehotell.

Hur fick du den här möjligheten?
– Jag fick ett mejl med en inbjudan och en fråga om jag ville vara med i den här panelen Boutiqe Lifestyle Hotels. Jag blev nyfiken och frågade vilka andra som skulle prata och hur de hade hittat oss. De svarade att de hade letat efter ett unikt hotell i Europa och hittat oss på bland annat Tripadvisor. Jag antar att det är för att vi 2014 vann världens bästa nya Boutiquehotell i Boutique Hotel Awards i London. Samt för att vi 2015 rankades som femma i Sverige i Tripadvisors Travellers Choice.

Var det självklart för dig att åka?
– Ja, det var det. Det är kanske ingen marknad vi kan få häruppe, men att få representera ett hotell i Europa – alla andra som deltar är från Mellanöstern – är häftigt. Det är spännande att få bidra med hur vi ser på detta härifrån.

Vad kommer att vara ditt viktigaste budskap?
– Att vi lever i ett upplevelsesamhälle, att allt fler resande unnar sig mer, att de känner sig mer värda att bo på ett intressant hotell. Det tror jag är grundstommen för att den här marknaden växer. Jag tror också att det kommer finnas en del fastighetsägare som lyssnar, därför kommer jag att prata om vikten av att skapa något tillsammans, att det är en nära relation mellan driften och fastighetsägaren. Det är vi i management som ska förverkliga ägarens dröm.

Hur känns det?
– Pirrigt och lite smånervöst, naturligtvis. Där nere är det nästan bara lyxhotell och folk som har varit med länge.

Kommentarer är stängda.