Annons:

Lufthansa dementerar tappad försäljning

De medieuppgifter om att Lufthansas försäljning skulle ha rasat på grund av avgiften för GDS-bokningar dementeras kraftfullt av bolaget.

Travel News kunde i morse rapportera om att Lufthansas försäljning skulle ha rasat efter att man den 1 september införde en avgift på 16 euro för bokningar som sker via GDS.

Lufthansa dementerar nu kraftfullt de påstådda försäljningsminskningarna. I en skriftlig kommentar till Travel News meddelar bolaget:

”För tillfället syns inte någon märkbar förändring av de totala bokningarna inom Lufthansagruppen. Vi ligger i linje med de uttalanden och prognoser som lämnats gällande bokningarna.

Om icke officiella försäljningssiffror från enskilda GDS-operatörer nämnts i media är det mycket oprofessionellt att utifrån dem dra allmängiltiga slutsatser för att beskriva den totala bokningssituationen för Lufthansagruppen, även om man fokuserar på all GDS-försäljning.

De första veckorna i september påverkades kraftigt av både en pilotstrejk och andra säsongseffekter. Vi kommer absolut att ge allmänheten detaljerade och pålitliga försäljningssiffror inom ramen för vår ordinarie finansiella rapportering.”

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024