Annons:

Lufthansa i nya samarbeten för direktförsäljning

Lufthansa fortsätter att utveckla sin nya försäljningsstrategi, nu med ett samarbete med Google Flights.

Samtidigt som kritiken varit stor mot Lufthansas distributionsavgift på 16 euro för alla bokningar hos resebyråer som går via de globala distributionssystemen, fortsätter flygbolaget att implementera den nya försäljningsstrategin med nya partners.

Senast i raden är det dagsfärska samarbetet med Google Flights, ”Book on Google”, för användare i USA. Detta gör det möjligt att göra en bokning på lufthansa.com direkt i Google Flights på datorn eller i mobilen, skriver Lufthansa i ett pressmeddelande.

– Partnerskapet med Google kommer att underlätta bokningar online och göra dem smidigare, framför allt på mobila enheter, säger Lufthansas kommersielle chef Jens Bischof.

Bucher Reisen, en tysk researrangör, och Aerticket, Tysklands största biljettåterförsäljare, har redan implementerat sina respektive gränssnitt som nu är direktanslutna genom Direct Connect till Lufthansagruppens bokningssystem. Även den självständiga resebyråkedjan Lufthansa City Center har fattat beslut om att utforma en alternativ distributionskanal som använder sig av direktanslutning.

– Vi är glada över att ha färdigställt de första direktanslutningarna med betydande försäljningspartners. Genom detta kan vi arbeta mot ett modernt, självständigt och flexibelt utbud av erbjudanden, säger Jens Bischof.

Kommentarer är stängda.

Affärsresesäljare till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Producent för grupp & konferens till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024