Annons:

Så söker svenskarna efter resor

Nio av tio svenskar börjar sin resa genom sökningar på Google. Det visar en rapport från Resia.

USA och London toppar antalet sökningar kopplat till resor, enligt undersökningen där Resia kartlagt hur svenskarnas sökbeteenden på Google ser ut när det handlar om resor.

Bland alla de sökordskombinationer som förekommer när svenska folket googlar efter resor och information om specifika destinationer är den allra vanligaste ”Resa till + destination”.

– Att titta på hur sökbeteenden på Google ser ut ger oss insikter om hur svenska folket vill resa under 2016. Vi ser en tydlig trend att längtan efter USA är stor. Vi ser också att resor till storstäder är något som tilltalar svenskarna, säger Ingela Schönning, kommunikationschef på Resia.

Destinationer med högst sökvolym
1. ”Resa till USA” och ”resa till Turkiet” (3 600 sökningar i månaden)
2. ”Resa till Thailand” och ”resa till Grekland” (2 900 sökningar i månaden)
3. ”Resa till Kroatien” (1 600 sökningar i månaden)

Städer med högst sökvolym:
1. ”Resa till London” (3 600 sökningar i månaden)
2. ”Resa till Dubai” (2 900 sökningar i månaden)
3. ”Resa till New York” och ”resa till Prag” (1 600 sökningar i månaden)
Källa: Resia

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024