Annons:

Annons:

Amerikanska flygresenärer mer missnöjda

Flygresenärerna i USA var mer missnöjda i fjol än året innan. Fler klagomål registrerades, fler fel i bagagehantering och fler förseningar är några av faktorerna.

De amerikanska flygbolagens kunder var både fler och mer missnöjda än tidigare i fjol. Mätt i förseningar, fel i hanteringen av bagage och klagomål från kunder gjorde flygbolagen sämre ifrån sig under 2005 jämfört med året före.
De amerikanska flygbolagen flög 642 miljoner passagerare i fjol. En ökning med 23 miljoner jämfört med året före.
Bland de 20 flygbolag som deltagit i undersökningen steg antalet klagomål från kunder med över 17 procent. Rapporter om felhanterat bagage steg med sex procent.
Andelen flyg som landade i tid, eller högst 15 minuter efter utsatt tid, sjönk från 78,1 procent år 2004 till förra årets 77,4 procent. I den ligan leder Hawaiian Airlines med 94,2 procent av alla flygningar i tid.
Den enda kategori inom vilken flygbolagen bättrade sig var andelen inställda flygningar. De amerikanska flygbolagen ställde in 1,9 procent av alla inrikesflygningar, att jämföra med 2,8 procent året före, enligt Travelmole.

Välkommen att kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av redaktionen. Kommentarer som kan anses vara olagliga, avviker från ämnet eller inte håller en god ton kommer att avpubliceras.

Logo_Aviareps
AVIAREPS söker Reservations Supervisor
Sista ansökningsdag:
31 August, 2016
stureplans_logo_SE_Annosntryck_utan kopiera
Stureplans Affärsresebyrå växer och söker en Projektledare
Sista ansökningsdag:
14 September, 2016
Logo_Aviareps
AVIAREPS söker en Airlines Sales Manager
Sista ansökningsdag:
09 September, 2016
HRG
Project Assistent
Sista ansökningsdag:
16 September, 2016
EG_logo_web
Easton Golf i Malmö söker Operations Manager
Sista ansökningsdag:
12 September, 2016