Annons:

Annons:

Klagomålen på Norwegian ökar, även i Norge

Förra året var antalet ärenden fyra gånger så stort som för huvudkonkurrenten SAS. Travel News har tidigare skrivit om kritiken i Sverige.

Antalet fall rörande Norwegian som kom in till organisationen Transportklagenemnda mångdubblades från 50 till 305 under 2017, skriver tidningen Dagens Næringsliv. Och antalet som fick medhåll steg från 14 till 69.

Trenden består hittills i år, med 61 klagomål på Norwegian jämfört med 36 mot SAS.

Antalet klagomål på flygbolagen ökar också generellt. De flesta ärendena rör flygningar som ställts in eller försenats.

Även i Sverige finns det missnöje med Norwegian.

– 30 procent av alla krav vi får in kommer från Norwegian, säger Erik Tengvall på Ifdelayed. Bolaget hjälper resenärer att få ersättning när planet blir försenat.

Charlotte Holmbergh Jacobsson kommunikationschef på Norwegian skriver följande i ett svar till Travel News:

“Vi är världens sjätte största lågprisbolag, det kan spela in. Vi förhåller oss till EU-förordningen som reglerar rätten till kompensation vid förseningar och inställda flyg. Alla som har rätt till kompensation får det och vi behandlar alla ärenden individuellt och i tur och ordning.”

En kommentar

  1. Otto: You get what you pay for.... Skulle aldrig våga resa långlinje med Norwegian.
    Svara

Välkommen att kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av redaktionen. Kommentarer som kan anses vara olagliga, avviker från ämnet eller inte håller en god ton kommer att avpubliceras.

CRM Manager
Sista ansökningsdag:
11 May, 2018
VD Visit Dalarna
Sista ansökningsdag:
22 April, 2018
FIELDWOOD TRAVEL I YSTAD SÖKER GRAVIDITETSVIKARIE
Sista ansökningsdag:
15 May, 2018
Sales Representative
Sista ansökningsdag:
14 May, 2018
eCommerce Generalist med placering i Stockholm
Sista ansökningsdag:
25 April, 2018