Annons:

”Vi ser Sverige som en fokusmarknad”

Finnair är en av sponsorerna på Grand Travel Award. "Vi ser Sverige som en fokusmarknad med mycket potential. Varför vi sponsrar Grand Travel Award är för att höja vår närvaro och vår profil även hos branschfolket" säger Robert Lönnblad, chef för Finnair i Skandinavien.

Varför väljer Finnair att sponsra Grand Travel Award?
– Vi ser svenska marknaden som intressant för oss eftersom vi expanderar i Sverige. Vi ser Sverige som en fokusmarknad med mycket potential. Varför vi sponsrar Grand Travel Award är för att höja vår närvaro och vår profil även hos branschfolket.

På vilket sätt satsar ni på den svenska marknaden?
– Vi satsar på långdistansflygen till Asien och att koppla samman den svenska marknaden med vårt globala nätverk.

Förra året öppnade vi nya rutter till Helsingfors från Sverige. Bland annat från Umeå och Västerås (i samarbete med Nextjet). Snabbaste vägen till Asien går via oss även om det innebär en mellanlandning i Helsingfors.

Sen satsar vi på att erbjuda en supermodern flotta: vi har i dagsläget sju stycken Airbus 350 XWB och i år ska fyra stycken till levereras. Vi har en totalbeställning på 19 stycken.

Vad ser du mest fram emot på Grand Travel Award?
– Det ska bli kul att höra intressanta talare prata om aktuella ämnen, hålla sig á jour med vad som är på gång och vilka som är trenderna. Grand Travel Award är en ny upplevelse för mig så det ska bli kul att få uppleva stämningen. Och sen såklart: eftersom vi är nominerade till bästa flygbolag interkontinentalt är det extra spännande! Vi ser nomineringen som ett kvitto på vår satsning på en modern flotta.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024