Annons:

Annons:

Att sälja kunskap om resenären

Plus

KRÖNIKA Resebranschen befinner sig i en brytpunkt, vi går med snabba steg från att sälja resor till att även sälja kunskap om resenärer. Detta skulle mycket väl kunna bli en av branschens största intäktskällor framöver. Ett faktum som inte är helt lätt att ta in, ens för mig som jobbar med det. Just därför har jag försökt reda ut vad som egentligen sker., skriver Helena Sjögren, vd på Etraveli Smart Media.

Val av resmål – ett motsägelsefullt beslut

Plus

Vad säger egentligen en topplista över vilka resmål som är hetast just nu? Varför väljer vi bort ett land men inte ett annat? Hur tar våra semesterplaner form? Maria Lexhagen, docent i turismvetenskap, Etour vid Mittuniversitetet, reder ut begreppen.

Annons:

Account Representative – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 December, 2017
Apollo söker web editor
Sista ansökningsdag:
21 December, 2017
GRAND HÔTEL SÖKER GROUP- & EVENT SALES MANAGER
Sista ansökningsdag:
12 January, 2018
Independent Hotel Group söker In-house sales manager
Sista ansökningsdag:
25 December, 2017
Project Manager, CWT Meeting & Events
Sista ansökningsdag:
19 December, 2017

Krönika: Hänger Sverige med i kampen om framtidens resenärer?

Plus

Det går inte att falla tillbaka på gamla meriter när kampen om framtidens turister hårdnar. Nya besökskategorier söker nya upplevelser. För att hänga med krävs större ekonomiska insatser än vi sett tidigare. Frågan är om Sverige klarar det, skriver Henrik Littorin, omvärldsanalytiker på Swedavia.

Krönika: ”Digital annonsering måste vara långsiktig”

Plus

Det är med nya kunder företag kan hitta tillväxt, inte genom en massa ”säkra” klick som inte leder till köp. Så gör som korna, mata ditt system med ny näring när du sugit musten ur den gamla. Och gör det innan det är för sent, skriver Helena Sjögren, direktör på Etraveli Smart Media.

Big data – mycket information om folk

Vad är big data, och hur fungerar programmatiska annonsköp. Travel News krönikör Helena Sjögren från Etraveli Smart Media reder ut begreppen.

På nytt jobb

Efter rate parity – är egna kanaler alltid bäst?

Det är inte längre en fråga om rate parity-reglerna kommer att ändras i Sverige, utan när. Då kan hotellen ha lägre priser på sin egen webbplats än hos onlineresebyråerna. Men ger det högre marginaler? Det är inte alls säkert, skriver Annemarie Gubanski.

Hotellen behöver förstå Darwin

Anpassa er eller dö. Det är inte onlineresebyråerna eller Airbnb som hotar hotellen, det är oförmågan att anpassa sig som kan fälla hotellföretag, skriver Annemarie Gubanski.

Eurovision – en turistisk spetsprodukt

2000 ackrediterade journalister och en tävling som ses av 200 miljoner tv-tittare från Europa till Asien. Vi pratar om världens största icke-sport-evenemang. Då gäller det att ta chansen att marknadsföra sitt land och sin stad på ett sätt som ger gehör.

Annons:

Delningsekonomin är här för att stanna

Innovationer som utmanar strukturer har alltid motarbetats av etablissemanget. Nu är det delningsekonomin, med bolag som Airbnb och Uber, som får klä skott för kritiken. Men den nya tidens aktörer är här för att stanna och de kommer att ge turistnäringen tillväxtkraft, skriver Travel News krönikör Anders Johansson.

Är det svinaktigt att resa till USA?

Diktatur och brott mot mänskliga rätter ska kritiseras, men är det moraliskt försvarbart att åka på en trevlig semestertripp till länder som inte lever upp till våra ideal?

Independent Hotel Group söker In-house sales manager
Sista ansökningsdag:
25 December, 2017
Apollo söker web editor
Sista ansökningsdag:
21 December, 2017
GRAND HÔTEL SÖKER GROUP- & EVENT SALES MANAGER
Sista ansökningsdag:
12 January, 2018
Account Representative – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 December, 2017
Project Manager, CWT Meeting & Events
Sista ansökningsdag:
19 December, 2017
På nytt jobb