Annons:

Svenska Möten har nöjdast kunder

Svenska Möten har nöjdast kunder bland svenska bokningsbolag, resebyråer och hotellkedjor, enligt en ny undersökning.

I en färsk undersökning som genomförts av Resegeometri, får Svenska Möten högst Net Promoter Score, NPS, bland svenska bokningsbolag, resebyråer och hotellkedjor. NPS är mäter kundlojalitet genom att fråga kunderna ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera följande företag till en vän/kollega”. Frågan besvaras på en skala 0-10 och därefter mäts antalet ”promoters” som svarar 9 eller 10. Sedan förra årets undersökning, har Svenska Mötens NPS ökat från 10 till 21, en ökning med hela sju punkter.

– Det är verkligen roligt, inte minst eftersom undersökningen också visar att hälften av konferensköparna väljer anläggning efter rekommendationer, säger Pontus Esbo, marknads- och försäljningschef på Svenska Möten i ett pressmeddelande.

En kommentar

  1. Veronica Boxberg Karlsson: Hej, kan man få tillgång till hela listan med allas NPS?