Annons:

Annons:

Svenska Möten har nöjdast kunder

Svenska Möten har nöjdast kunder bland svenska bokningsbolag, resebyråer och hotellkedjor, enligt en ny undersökning.

I en färsk undersökning som genomförts av Resegeometri, får Svenska Möten högst Net Promoter Score, NPS, bland svenska bokningsbolag, resebyråer och hotellkedjor. NPS är mäter kundlojalitet genom att fråga kunderna ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera följande företag till en vän/kollega”. Frågan besvaras på en skala 0-10 och därefter mäts antalet ”promoters” som svarar 9 eller 10. Sedan förra årets undersökning, har Svenska Mötens NPS ökat från 10 till 21, en ökning med hela sju punkter.

– Det är verkligen roligt, inte minst eftersom undersökningen också visar att hälften av konferensköparna väljer anläggning efter rekommendationer, säger Pontus Esbo, marknads- och försäljningschef på Svenska Möten i ett pressmeddelande.

En kommentar

  1. Veronica Boxberg Karlsson: Hej, kan man få tillgång till hela listan med allas NPS?
    Svara

Välkommen att kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av redaktionen. Kommentarer som kan anses vara olagliga, avviker från ämnet eller inte håller en god ton kommer att avpubliceras.

GRAND HÔTEL SÖKER GROUP- & EVENT SALES MANAGER
Sista ansökningsdag:
12 January, 2018
Account Representative – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 December, 2017
Independent Hotel Group söker In-house sales manager
Sista ansökningsdag:
25 December, 2017
Apollo söker web editor
Sista ansökningsdag:
21 December, 2017
Project Manager, CWT Meeting & Events
Sista ansökningsdag:
19 December, 2017
På nytt jobb