Annons:

TN Studio: ”Vår mission är att revolutionera resandet”

Mer än 160 personer har anmält sig till TN Studio 16 november. TN tog pulsen på Egencias Europachef Christophe Peymirat - en av seminariedagens fem talare.

 

Varför ska folk komma och lyssna till dig på TN Studio?

– På Expedia och Egencia är vår mission att revolutionera resandet genom teknologins kraft. Det ska jag tala om på TN Studio.

 I det framtida resedistributionslandskapet, behövs verkligen affärsresebyråer som Egencia och American Express?

 –  Affärsresevärlden utvecklas liksom förväntningarna och behoven hos de moderna affärsresenärerna. De vill ha en integrerad och sammanhållen reseupplevelse. Men både företag och deras resenärer behöver värdet som en affärsresebyrå levererar. Så är fallet i dag och kommer att vara i morgon, allt från konsoliderad rapportering av resekostnader, verktyg och service för uppfylla Duty of care-ansvar för resenärerna och utveckling av avancerade moderna verktyg som mobila appar.

 Vilka fördelar har era kunder av att Egencia ägs av världens största onlineresebyrå Expedia?

Expedia investerar över 500 miljoner dollar i teknologi och vi använder kunskapen för att göra kraftfulla produkter för våra affärsresenärer. Till exempel, för den nya svenska tågbokningsplattformen som vi lanserade tidigare i har vi använt ögonrörelseteknik från Expedia för att mäta hur våra kunder tittar på bokningssajten och som vi kunde använda när vi utvecklade designen. Vår mobilapp Egencia TripNavigator utvecklades av den ledande reseapptillverkaren Mobiata som är en del av Expediagruppen.

Vilken är den viktigaste distributionstrenden för er?

–  Det finns många trender som vi följer. En av dem är relaterad till innehåll. Det handlar både om fragmentering av innehåll där olika sorters innehåll blir tillgängligt i olika kanaler, och konsolidering av innehåll.

Du har arbetat för Egencia i 15 år, vad är du mest stolt över under dessa år?

Utan tvivel mina fyra barn! Men okej, ur jobbsynpunkt skulle jag säga att jag är stolt över att vara en del av det extraordinära äventyr som har tagit Egencia från en lokal fransk startup till det välkända, globala affärsreseföretag vi är i dag.

Be enterprising, take ownership är ditt motto, varför?

För att bli framgångsrik måste du vara entreprenöriell och ta risker men också acceptera misstg. Att ha ägarskapet över dina handlingar är absolut nödvändigt för att din affär ska växa. Framför allt är det en fråga om attityd.

 

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024