Annons:

Resebranschens kundtjänst i topp

Rese- och hotellbranschens kundtjänst har flest nöjda kunder enligt en ny marknadsundersökning.

Rese- och hotellbranschen ligger i topp medan tv-leverantörerna ligger i botten när det gäller de svenska konsumenternas syn på kundtjänsten. Det visar en kartläggning som undersökningsföretaget Berent genomfört på uppdrag av företaget Zendesk.

Rese- och hotellbranschen har 90 procent kundnöjdhet tätt följt av försäkringsbolagen med 89 procent. De bottenplacerade tv-leverantörerna når bara upp i 75 procents kundnöjdhet.

Analysen genomfördes under perioden 9 juni 2017 till 7 juli 2017. Totalt besvarade 1 008 svenskar undersökningen, som gjordes som en online-webbintervju. Det finns en jämn fördelning mellan män och kvinnor i åldersgrupperna 18-49 år samt över 50 år.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024