Annons:

Så ska Stena Line nå 1,5 miljoner Danmarksresenärer

UPPDATERAD I en av sina största satsningar någonsin har Stena Line tagit Västindien till Kattegatt med det nya inglasade soldäcket The Reef Bar. "Det är en gigantisk utmaning för oss att nå AW-publiken. De har mycket att välja på i Göteborg. Vi måste vara trovärdiga i vår produkt", säger Tony Michaelsen, chef för Stena Lines Danmarkslinjer till Travel News.

The Reef Bar är en förlängning av Stena Lines karibiska äventyrsbad.

Nybyggnationen är en del av den storsatsning Stena Line genomför på linjen. Målet är att öka antalet resenärer med 300 000 under de närmsta åren till 1,5 miljoner.

Totalt har 25 miljoner kronor investerats i Stena Danica. Bland annat gäller investeringen The Reef Bar, men även andra ombyggnader ombord och den satsning på digitalisering som pågår inom hela Stena Line där Stena Danica blir testarenan för nya tjänster och upplevelser. Målsättningen med satsningen är att öka antalet resenärer med 300 000 under de närmsta åren till 1,5 miljoner.

– The Reef Bar är en del av det investeringsprogram vi genomför för att lyckas uppnå våra högt uppsatta mål. Det känns väldigt kul att kunna erbjuda våra passagerare detta, samtidigt som vi förhoppningsvis kan locka en ny målgrupp med denna typ av ombyggnation. Denna typ av satsning ger våra resenärer chansen att njuta av något man annars inte ser på denna sida av Atlanten, säger Tony Michaelsen, chef för Stena Lines Danmarkslinjer.

Stena Danica kom sjön 1981. Hälften av intäkterna är frakt, alltså lastbilar, hälften är passagerare. Den ansiktslyftning som pågår nu ska rulla på till 2021. Just nu renoverar Stena Lines sitt badhotell i Fredrikshamn, det går i samma karibiska stil som The Reef.

– Vi var tvungna att göra något. Vi var mossiga och tråkiga. Det ska vara livfullt att resa med oss.

Målet är att skapa en AW-stämning på fredag. Du går ombord vid 18 åker Kattegatt och tillbaka och stig av vid midnatt. Totalt finns det plats för 1000 personer.

– Det är en gigantisk utmaning för oss att nå AW-publiken. De har mycket att välja på i Göteborg. Vi måste vara trovärdiga i vår produkt.

Hållbarhet i fokus
I samband med lanseringen har Stena Line också tagit fram nya uniformer till personalen som ligger i linje med Stena Lines hållbarhetsarbete, även dessa med tydliga influenser från Västindien. Uniformerna är bland annat klassiska Hawaiiskjortor och liknande, där samtliga plagg, från skjorta till skor, är producerade av återvunnet material. Bland leverantörerna hittas exempelvis Adidas och deras skomodell Adidas Parley som är tillverkade av återvunnen plast från haven, enligt ett pressmeddelande.

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 35 fartyg och 20 linjer i norra Europa.

Premiärkryssning för The Reef Bar är måndag den 16 april.

Kommentarer är stängda.