Annons:

Annons:

All inclusive populärt – trots låg status

All inclusive har låg status bland svenskarna. Ändå kan mer än hälften tänka sig att åka på en resa där allt är inkluderat. Det visar en Sifo-undersökning som Sifo genomfört på uppdrag av Ticket.

 

53 procent av de svenska resenärerna kan tänka sig att åka på all inclusive, och det är bekvämligheten samt att det är bra för barnen som lockar mest. I alla fall enligt den Sifo-undersökning som Sifo genomfört på uppdrag av Ticket.

Men resformen är svenskarna skryter om, enligt undersökningen. Endast 2 procent av de tillfrågade svarade att en all inclusive-resa har hög status i samhället.

All inclusive-bokningarna, som enligt enligt Ticket har minskat de senaste åren, ligger idag på en ”stabil nivå”.

– Att en semesterresa har hög status är inte en viktig faktor för svenska resenärer. Istället är det sol och värme och kvalitetstid med familjen som värderas högst, säger Katarina Daniels.

Välkommen att kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av redaktionen. Kommentarer som kan anses vara olagliga, avviker från ämnet eller inte håller en god ton kommer att avpubliceras.

Apollo söker web editor
Sista ansökningsdag:
21 December, 2017
Project Manager, CWT Meeting & Events
Sista ansökningsdag:
19 December, 2017
Account Representative – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 December, 2017
Independent Hotel Group söker In-house sales manager
Sista ansökningsdag:
25 December, 2017
GRAND HÔTEL SÖKER GROUP- & EVENT SALES MANAGER
Sista ansökningsdag:
12 January, 2018
På nytt jobb