Annons:

All inclusive populärt – trots låg status

All inclusive har låg status bland svenskarna. Ändå kan mer än hälften tänka sig att åka på en resa där allt är inkluderat. Det visar en Sifo-undersökning som Sifo genomfört på uppdrag av Ticket.

 

53 procent av de svenska resenärerna kan tänka sig att åka på all inclusive, och det är bekvämligheten samt att det är bra för barnen som lockar mest. I alla fall enligt den Sifo-undersökning som Sifo genomfört på uppdrag av Ticket.

Men resformen är svenskarna skryter om, enligt undersökningen. Endast 2 procent av de tillfrågade svarade att en all inclusive-resa har hög status i samhället.

All inclusive-bokningarna, som enligt enligt Ticket har minskat de senaste åren, ligger idag på en ”stabil nivå”.

– Att en semesterresa har hög status är inte en viktig faktor för svenska resenärer. Istället är det sol och värme och kvalitetstid med familjen som värderas högst, säger Katarina Daniels.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024