Annons:

Annons:

Egencia lanserar nytt förmånsprogam

Egencia lanserer ett nytt globalt program med tjänster som ska ge affärsresenären stöd före, under och efter resan.

Det nya programmet, Egencia Advantage, omfattar enligt ett pressmeddelande bland annat bättre tillgång till flygplatslounger samt hjälp med riskbedömning och visumhantering. Vidare erbjuder programmet nya tjänster som bidrar till bättre effektivitet och högre produktivitet samtidigt som företag får möjligheten att förbättra sina reseprogram.

– Som ledande affärsreseföretag, går vi bortom själva bokningen. Något vi gör för att erbjuda resenärer en förstklassig upplevelse där affärsresan är så effektiv och trevlig som möjligt. Det finns många tillfällen under resan där vi kan hjälpa till – från incheckning på flygplatsen till att få tillgång till lounger, säger Michael Schüller, vd på Egencia i Sverige, och fortsätter:
– På Egencia bygger vi våra egna tekniska lösningar, och kan koppla samman affärsresenärer med de leverantörer som de känner och tycker om. Något som inte bara gynnar resenären utan också företagen som förstår resenärens behov bättre.

Programmet ska utvecklas under tidens gång, men vid lanseringen ingår följande tjänster:
LoungeBuddy: En tjänst som globalt samlar information om flygplatslounger för affärsresenärer. När resan är försenad eller affärsresenären har en lång mellanlandning, finns möjligheten att boka en av de hundratals lounger som finns tillgängliga runt om i världen. I dessa får man tillgång till ett avskilt område med möjligheten att jobba ostört, äta någonting, vila och ladda om.

Visumhantering: Ett globalt nätverk av partners, bland annat CIBT visas, där Egencia tillhandahåller hjälp vid hanteringen av visum. Exempel på detta är ansökan, förnyelse eller ersättning av visum oavsett var i världen man befinner sig.

AirHelp: Ett världsledande företag inom flygresenärers rättigheter som hjälper affärsresenärer att ansöka om kompensation från flygbolagen efter en inträffad störning i reseschemat. AirHelp stöttar resenärer som utsätts för försenat flyg, avbokat flyg eller som missar sitt anslutningsflyg inom EU. Det gäller även när man lämnar EU eller ankommer till EU med ett europeiskt flygbolag. Tjänsten gör ansökningsprocessen så enkel som möjligt för Egencias resenärer.

Riskbedömning: Egencia kopplar samman affärsresenärer med rekommenderade leverantörer för att möta varje resenärs specifika behov.

Välkommen att kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av redaktionen. Kommentarer som kan anses vara olagliga, avviker från ämnet eller inte håller en god ton kommer att avpubliceras.

Account Representative – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 December, 2017
Apollo söker web editor
Sista ansökningsdag:
21 December, 2017
Project Manager, CWT Meeting & Events
Sista ansökningsdag:
19 December, 2017
Independent Hotel Group söker In-house sales manager
Sista ansökningsdag:
25 December, 2017
På nytt jobb