14:30 Registrering

15:00–16:00 TN Studio

16:00–16:30 Paus

16:30–18:00 TN Studio fortsättning

18:00 Mingel och fördrink

19:00 Grand Travel Award – prisutdelning

20:15–01:00 Middag och festligheter

De hittills avslöjade talarna

Per G. Braathen, ägare av BRA
Per G. Braathen kommer att tala om inrikesflygets utveckling och konkurrenssituation framöver.

– Jag tror inte att så många känner till att inrikesflyget har haft i princip noll tillväxt på 15 år. Jag kommer också prata om framför allt Bromma flygplats, det kommer att bli ganska stora förändringar på Bromma de kommande åren.

Heléne Lidström, marknadschef Finnair
Heléne Lidström kommer att prata om rekrytering och uppmana till mer mod.

– De flesta branscher är alldeles för fega när de rekryterar. De tar gärna någon som har varit på en motsvarande roll i ett motsvarande bolag. Jag tycker det här är ett intressant ämne och vill utmana publiken att våga mer – ge en liten käftsmäll.

Eivind Roald, SAS koncerndirektör för försäljning och marknadsföring
Eivind Roald tänker berätta om vart SAS är på väg.

– Vi har gjort en ganska stor omstrukturering och transformation av SAS-koncernen de senaste två åren och har positionerat oss med en starkare finansiell situation. Nu går vi in i fas två, som innebär innovationsutveckling, säger Eivind Roald.

Karin Bäcklund, digital strateg på kommunikationsbyrån Springtime

Karin Bäcklund är även kursansvarig på Berghs School of Communications samt medförfattare till boken "Executive Summary: Sociala medier för styrelser" som kommer ut i vår.

– Förutom att jag älskar digital kommunikation älskar jag också att resa, och jag tänkte prata om kombinationen av dessa ämnen. Det nya digitala medielandskapet har även påverkat hur vi reser idag. Den digitala kommunikationen finns med som ett lager i alla steg i hela köpprocessen – hur vi hittar inspiration till nya resmål, hur vi bokar, hur vi får tips om vad man inte får missa, var vi äter och vad vi shoppar, men även hur vi efteråt utvärderar och visar upp våra resor.

Johanna Danielsson, vice vd på analys- och strategikonsultföretaget Kairos Future

Johanna Danielsson är vice vd på analys- och strategikonsultföretaget Kairos Future som hjälper företag att komma först till framtiden. Hon har 20 års erfarenhet av att hjälpa företag med omvärldsdriven strategiutveckling och omvärldsdriven innovation och brinner för att öka förståelsen för stora och små frågor som påverkar samhället.

Johanna Danielsson tar trendspaningar vidare till konkret nytta för affärsutvecklingen och kommer att prata om vad som är på gång 2016.