14:30 Registrering

15:00–16:00 TN Studio

16:00–16:30 Paus

16:30–18:00 TN Studio fortsättning

18:00 Mingel och fördrink

19:00 Grand Travel Award – prisutdelning

20:15–01:00 Middag och festligheter

 

De hittills avslöjade talarna

Hans Rosling, professor och världskänd föreläsare

Hans Rosling är professor i internationell hälsa vid Karolinska institutet. Han har grundat Gapminder Foundation, där han skapar utbildningsmaterial. Han använder sig av statistik om ekonomi, sociala faktorer och miljö för att förklara hur världen förändras.

Hans Rosling har listats av Time Magazine som en av världens 100 mest inflytelserika personer.

 

Per G. Braathen, ägare av BRA
Per G. Braathen kommer att tala om inrikesflygets utveckling och konkurrenssituation framöver.

– Jag tror inte att så många känner till att inrikesflyget har haft i princip noll tillväxt på 15 år. Jag kommer också prata om framför allt Bromma flygplats, det kommer att bli ganska stora förändringar på Bromma de kommande åren.

 

Heléne Lidström, marknadschef Finnair
Heléne Lidström kommer att prata om rekrytering och uppmana till mer mod.

– De flesta branscher är alldeles för fega när de rekryterar. De tar gärna någon som har varit på en motsvarande roll i ett motsvarande bolag. Jag tycker det här är ett intressant ämne och vill utmana publiken att våga mer – ge en liten käftsmäll.

 

Eivind Roald, SAS koncerndirektör för försäljning och marknadsföring
Eivind Roald tänker berätta om vart SAS är på väg.

– Vi har gjort en ganska stor omstrukturering och transformation av SAS-koncernen de senaste två åren och har positionerat oss med en starkare finansiell situation. Nu går vi in i fas två, som innebär innovationsutveckling, säger Eivind Roald.

 

Karin Bäcklund, digital strateg på kommunikationsbyrån Springtime

Karin Bäcklund är även kursansvarig på Berghs School of Communications samt medförfattare till boken "Executive Summary: Sociala medier för styrelser" som kommer ut i vår. 

– Förutom att jag älskar digital kommunikation älskar jag också att resa, och jag tänkte prata om kombinationen av dessa ämnen. Det nya digitala medielandskapet har även påverkat hur vi reser idag. Den digitala kommunikationen finns med som ett lager i alla steg i hela köpprocessen – hur vi hittar inspiration till nya resmål, hur vi bokar, hur vi får tips om vad man inte får missa, var vi äter och vad vi shoppar, men även hur vi efteråt utvärderar och visar upp våra resor.