Annons:

Helsingborg avvecklar turistbyrån – satsar digitalt

Helsingborgs stad avvecklar den fysiska turistbyrån och skapar i stället andra alternativ för turistinformation.

– Vi ser att våra besökare allt oftare söker sin information och inspiration via andra kanaler än turistbyrån. Därför anpassar vi oss nu efter besökarnas önskemål och beteende, säger Emma Håkansson, turistchef i Helsingborgs stad i ett pressmeddelande.

Eftersom Helsingborgs stad märkt att allt fler besökare söker information via digitala kanaler – såväl inför sin resa som på plats på destinationen – utvecklar man sin besöksservice till att vara tillgänglig dygnet runt och inte beroende av öppettider. Detta sker genom att arbeta med bland annat hemsidor, appar, sociala medier, digitala infokiosker på stan.

Det personliga försvinner dock inte att helt, utan Helsingborg fortsätter att utveckla sin mobila verksamhet med cyklar ute i city, som hjälper besökare med information och inspiration.

Den fysiska turistbyrån försvinner den 15 oktober.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024