Annons:

Follow you heart - Travellinks nya reklamkampanj.

Så ska Travellink locka kunder till nya resmål

– Vi vill att folk ska våga drömma sig bort lite mer, säger Anna Nilsson, projektledare för Travellink. I sin nya reklamkampanj ska bolaget ta reda på vad folks drömdestinationer faktiskt är.

Travellink erbjuder resor till fler än 40 000 olika destinationer. Ändå är det väldigt samma vart folk väljer att åka.

– Folk väljer att åka framför allt till Thailand, USA och europeiska huvudstäder, berättar Anna Nilsson.

Nu lanserar Travellink en ny reklamkampanj i samarbete med den kreativa byrån B-Reel; Follow your heart, som syftar till att få folk att våga drömma sig lite längre bort. De vill också ta reda på varför vi reser.

I sociala medier söker de testpersoner till ett experiment som innebär att man ska försöka få fram vad deras drömdestinationer faktiskt är – utan hänsyn till pris, vänner och tillgänglighet.

Testpersonerna kommer att utsättas för olika intryck i en studio och samtidigt kommer deras hjärnvågor att mätas.  Snö, skog, strand, stad…vilka miljöer reagerar de på? Positivt eller negativt? Experter kommer sedan granska reaktionerna och ta fram ett förslag på bra destinationer som passar just dem. Destinationer som kanske de inte skulle tänkt på i första hand. Hela experimentet kommer kunna följas på sociala medier och på Youtube.

–Vi vi vill få folk att våga drömma sig bort lite längre än vad de kanske normalt skulle göra.

Just nu är de i full jakt på att hitta rätt testpersoner.

– Vi vill ha bredd: gamla, unga, människor med olika ursprung, folk som har rest mycket, folk som inte reser så mycket, folk som reser till samma platser om och om igen…

Experimentet kommer att utföras i mars och sedan släpps resultatet på Youtube lite senare i vår.

Den som är intresserad kan anmäla sig här.

 

 

 

En kommentar

  1. Britta: Travellink är bara en mellanhand och inte högst upp i förädlingskedjan. Travellinks ide hade nog fungerat för tex Flygresor.se eller Reseguiden. Kunden älskar ändå prisjämförelsemotorer för lägst pris finns där.
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024