Annons:

Paris stadsbild

Så ska Paris locka sommarbesökare

Under våren och sommaren erbjuds turister i Paris en mängd rabatter under fanan (eller rättare sagt hashataggen) #ParisWeLoveYou - en global kampanj som skapades efter terrordåden i Paris förra året.

SNCF (den franska statliga järnvägen) kommer att erbjuda över 220 000 rabatterade biljetter på tågresor till Paris under våren/sommaren. Turistföreningen kommer under perioden också att ha en rad erbjudanden på turistattraktioner och restauranger i den franska huvudstaden. Och exempelvis Accorhotels kommer att erbjuda upp till 30 procent rabatt på 100 000 rum. Allt under fanan (eller rättare sagt hashtaggen) #ParisWeLoveYou. Under maj kommer det också att hållas en selfie-tävling och under hashtaggen kommer alla selfies att samlas på en interaktiv karta.

Den internationella kampanjen #ParisWeLoveYou:s syfte är att man vill man visa världen Paris från dess rätta sida. Kampanjen skapades efter terrordåden i Paris förra året.

 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024