Annons:

Stig Helmer till Danmark

Visitdenmark lanserar en ny kampanj med karaktären Stig Helmer i huvudrollen. (Video)

Visitdenmark har tagit fram en ny reklamkampanj som ska få svenskar att komma ihåg Danmark som resmål inför sommaren. ”Ursäkta, men när är Danmark som bäst?” frågar sig en tecknad version av Stig Helmer på en resa runt i Danmark och får svaret ”Hvergang!” (en konversation inspirerad av gamla Storm P-reklamen).

– Svenskarna har ett särskilt kärleksförhållande till Danmark som går långt tillbaka i tiden. Men som i alla förhållanden gäller det att bevara gnistan och med vår nya kampanj vill vi påminna svenskarna om varför de i så många år har rest till Danmark – och det är därför att Danmark alltid bjuder på ett glatt återseende. Här är det de små sakerna som skapar de stora upplevelserna, säger marknadschef Peter Krusborg på Visitdenmark i Sverige i ett pressmeddelande.

Kampanjen drar igång på fredag. Den har tagits fram i samarbete med den danska reklambyrån Sylvester Hvid & Co och genomförs i samarbete med Færgen A/S, Öresundsbron, Scandlines Helsingør-Helsingborg och Stena Line.

Kommentarer är stängda.