Annons:

Annons:

Hon utmanar charterbjässarna

Efter 15 år på Fritidsresor och ytterligare tretton i spansk hotellindustri lanserar Ann O Andersson nu uppstickaren Signaturresor. "Vi är allt som chartern inte är", säger hon.

Signaturresors bokning är digitalt baserad och resorna bygger på reguljärflyg, flexibla reslängder samt personliga och handplockade hotell, skriver den nya arrangören i ett pressmeddelande.

– Vi är allt som chartern inte är: småskaliga och personliga med handplockade hotell och lokala, kunniga guider vid behov, säger Ann O Andersson och fortsätter:

– Vi erbjuder alltid premiumpaket och bra placerade rum. Sådant funkar om man känner och förhandlar direkt med hotellägarna – och inte bara vill visa ett dumpat pris med fönster mot parkeringen.

Upplevelsepaketen skapas med lokalt förankrade agenter och lokala guider. Ann O Andersson säger i pressmeddelandet att den nya arrangören åter ”vill sätta den personliga servicen i centrum och erbjuda ett kvalitetsalternativ”.

– Erfarna svenska resenärer accepterar inte längre utflykter i stora bussar, med en ung svensk reseledare som kom förra veckan, säger hon.

Signaturresors målgrupp är den mogna och erfarna resenären som söker lokal känsla, kvalitet och personlig service. Inget ”nyrikt bling-bling eller opersonliga giganthotell, men personlig service och à la carteupplevelser”, skriver arrangören.

Resmålen, herrgårdararna, lantegendomarna och familjehotellen i arrangörens utbud är personligen handplockade och rekommenderade av Ann O Andersson.

– Priserna är redan pressade och färdigförhandlade till förmån för våra kunder; det är någonting jag kan efter alla dessa år, säger Ann O Andersson.

16 kommentarer

  1. Sven Tuba: På vilket sätt utmanar man charterbjässarna genom att vara småskalig. Det är som att utmana bilindustrin med en lådbil. Den här typen av arrangörer finns det 13 på dussinet. Varken utmanande eller nytänkande om du frågar mig.
    Svara
    • Christina Ekberg: Bra med en småskalig arrangör - det behövs bland alla stora bjässar som varken har kunskaper, tid eller servicenivå. Sven Tumbas kommentar är varken nödvändig eller speciellt imponerande, den kunde vi varit utan. Den visar inte på god ton utan är bara bitter. Lycka till Sigtunaresor!
      Svara
      • Patrik: Varför försöka få det här att låta som något nytt, unikt när det inte är det? "Sven Tumba" har rätt - den här typen av arrangörer finns det 13 på dussinet.
        Svara
      • Sven Tuba: Om de behövs eller ej avgör kunderna, min poäng var att det krävs mer för att utmana charterbjässarna. Jag är tämligen säker på att krävs lite mer för att få TUI eller Thomas Cook att kategorisera detta som ett potentiellt hot för deras verksamhet. Den tanken borde även artikelförfattaren haft när han filade på rubriken.
        Svara
  2. Ving-Fritet-Apollo killen: Gäsp...
    Svara
  3. Lena/Go Slow Travel: Grattis Ann, äntligen en Premium-arrangör!
    Svara
  4. Erik Andersson: Härligt med en premium aktör som erbjuder något nytt!
    Svara
  5. Katarina Lundin Ägare Let's make Magic: Att vara personlig , flexibel och garantera läget på runmet är det som efterfrågas och alltid kommer göra! Något som de stora charterarrangörerna haft svårt för då du där som kund blir någon i mängden istället för att bli sedd och ihågkommen. Det krävs att du som arrangör har god relation med leverantörena sedan länge. Stort lycka till!
    Svara
  6. Katarina Lundin Ägare Let´s make Magic: Att vara personlig, flexibel och kunna garantera läge på rummet är något som alltid har efterfrågats och så även kommer göra i framtiden. Något som de stora charterarrangörerna har haft svårt för där du gärna blivit någon i mängden istället för att bli sedd som kund, härligt med en Premium arrangör Stort lycka till Ann!
    Svara
  7. The Experience: Alla har rätt utom rubriksättaren . För att förtjäna den rubriken behöver du sådär en 800 millar i resegarantier, medel att finansiera ca 10 flygserier samt lite andra småpengar. Till att börja med . Sen ska du själv ha en förmåga och kunskap som hos oligopolet jättar är uppdelat på fler personer. Små nischarrangörer är dock bra eld i baken då de stora inte har nåt emot att känna sig lite "kränkta" (för att använda ett modeord).
    Svara
    • Pedro: De på Travelnews sätter väl sällan rubriker... Detta kommer från de själva, efter ett pressmeddelande på MyNewsdesk som Travelnews i princip bara kopierar rakt av. Men bra för Signaturresor... de får publicitet. Att utmana charterjättarna med detta är väl dock att ta i, men det börjar bli många nu som snor kunder av chartern... Det flexibla resandet som inte chartern klarar av (de resor som går med deras egna flygbolag) ökar lavinartat i Sverige, precis som det har gjort i Tyskland och UK under många år nu, och i princip pressat de gamla charterkärrorna bort från marknaden. Att detta inte händer är, är väl att vara blåögd. Frågan är om chartern är villig att ändra sig.... Volymerna går ner, för varje år... Och då är väl charterns grundtanke, med volymer som drivmedel snart borta....
      Svara
      • Insikt: Det är så faschinerande - det är alltid så många som skriver så mycket om chartern och om deras förstående död. Charterbolagen är fortfarande de enda som kan tjäna pengar på riktigt i den här branschen. Så har det varit i många år, jag uppmanar alla att läsa TN's sammanställning om researrangörernas lönsamhet.
        Svara
      • Anonym: Charterbolagen erbjuder ju redan flexibla resor. Se Ving Flex och Apollo Flex. Skulle tra att i alla fall Ving Flex redan nu är topp 3 av stora aktörer på dne flexibla marknaden.
        Svara
  8. Anonym: Oj vilket "hot"...... NOT!!
    Svara
  9. Lottie Knutson: Det är kul med utmanare. Branschen behöver sådana också. I stället för att hänga upp sig på rubriker kan man kanske fundera lite mer på vad framtidens resenärer vill ha. Och är beredda att betala för. Lycka till Ann!
    Svara
  10. GP: Grattis och Lycka till Ann önskar en gamma kollega.
    Svara

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

16 KOMMENTARER ÖPPNA
ANNONS
ANNONS
Stena Line Travel Group söker Contracting Manager
Sista ansökningsdag:
11 juli 2018
HRG Nordic söker BUSINESS TRAVEL CONSULTANT
Sista ansökningsdag:
21 juni 2018
Thabela Travel söker VD till huvudkontoret i Täby
Sista ansökningsdag:
22 juni 2018
Affärsresesäljare till Växjö
Sista ansökningsdag:
3 juli 2018
JUNIOR SALES/ SALES ASSISTANT
Sista ansökningsdag:
29 juli 2018
Go Cruising söker resesäljare
Sista ansökningsdag:
29 juni 2018