Annons:

Annons:

Amadeus hjälper flygbolag få tillbaka förlorade kunder

Amadeus har nu tillsammans med en samarbetspartner utvecklat nya strategier för att få kunder att hitta tillbaka till sin påbörjade bokning.

73 procent av alla påbörjade bokningar hos flygbolag slutförs aldrig. Detta vill Amadeus hjälpa flygbolagen att komma till rätta med och erbjuder därför nu sina kunder tillsammans med brittiska VE Interactive möjligheten att använda digital marknadsföring och reklam-program för att få de som har övergett sin bokning att hitta tillbaka. Detta skriver Tnooz.

Exempelvis genom att skicka ut emails för att locka tillbaka tappade resenärer till den bokning de har övergivit. Öppningsfrekvensen för sådana emails är 56 procent med 31 procent chans att kunden klickar tillbaka och slutför sin bokning.

 

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Affärsreserådgivare till AKI Travel
Sista ansökningsdag:
2 oktober 2018
Business Travel Consultant till Hogg Robinson Group (HRG)
Sista ansökningsdag:
2 oktober 2018
Service and Sales consultant
Sista ansökningsdag:
14 oktober 2018
Business Travel Counselor
Sista ansökningsdag:
18 oktober 2018
Projektledare grupp & konferenser till AKI Travel
Sista ansökningsdag:
2 oktober 2018
Team Manager till Customer Service i Sverige
Sista ansökningsdag:
10 oktober 2018