Annons:

Annons:

Amadeus hjälper flygbolag få tillbaka förlorade kunder

Amadeus har nu tillsammans med en samarbetspartner utvecklat nya strategier för att få kunder att hitta tillbaka till sin påbörjade bokning.

73 procent av alla påbörjade bokningar hos flygbolag slutförs aldrig. Detta vill Amadeus hjälpa flygbolagen att komma till rätta med och erbjuder därför nu sina kunder tillsammans med brittiska VE Interactive möjligheten att använda digital marknadsföring och reklam-program för att få de som har övergett sin bokning att hitta tillbaka. Detta skriver Tnooz.

Exempelvis genom att skicka ut emails för att locka tillbaka tappade resenärer till den bokning de har övergivit. Öppningsfrekvensen för sådana emails är 56 procent med 31 procent chans att kunden klickar tillbaka och slutför sin bokning.

 

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Affärsresesäljare
Sista ansökningsdag:
18 februari 2019
Projektledare Grupp & konferens
Sista ansökningsdag:
18 februari 2019
RES och Travel News söker webbredaktör
Sista ansökningsdag:
20 februari 2019
Senior Direct Sales and Servicing Agent
Sista ansökningsdag:
11 februari 2019
Specialist Tour Coordinator / Project Coordinator
Sista ansökningsdag:
13 februari 2019