Annons:

British Airways gör en pudel – lovar kompensation

Flygbolaget British Airways gör nu en pudel efter att hackare kommit åt information om 380.000 kunders betalkort. I bland annat helsidesannonser i ett flertal brittiska tidningar ber man om ursäkt och man har också utlovat fullständig kompensation för de som eventuellt har drabbats, skriver TT.

För flygbolaget är avslöjandet extra genant då bolaget bara för drygt ett år sedan drabbades av ett annat stort datahaveri vid huvudflygplatsen Heathrow vilket gjorde att 75.000 passagerare blev strandsatta.

Enligt flygbolaget ska hackare ha tagit del av, förutom namn och e-postadresser, även kontokortsuppgifter gällande bokningar som skett mellan den 21 augusti och den 5 september. På Londonbörsen reagerade också marknaden med en nedgång för aktien med nästan tre procent vid lunchtid.

Kommentarer är stängda.

Affärsresesäljare till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Producent för grupp & konferens till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024