Annons:

Annons:

Hon ska driva Finnairs kundupplevelse

Finnair har rekryterat svenska Heléne Lidström som ny globalt ansvarig för varumärke, marknadsföring och kundupplevelse. Närmast kommer hon från Microsoft.

Finnair har kraftiga tillväxtplaner, bland annat vill man fördubbla trafiken till och från Asien.  En viktig del i det är kundupplevelsen och nu har man rekryterat svenska Heléne Lidström som ansvarig för uppgiften. Hon kommer senast från Microsoft Sverige där hon har lett ett förändringsarbete av bolagets organisation och arbetssätt.

– Att jag inte kommer från resebranschen kan vara en tillgång. Det finns massor med kompetens på Finnair och förhoppningsvis har jag andra erfarenheter och insikter att dela med mig av, säger Heléne Lidström i ett pressmeddelande.

Förutom tolv år på Microsoft, bland annat som CMO för företags- och konsumentmarknaden, har hon även varit marknadschef på Tele2 samt jobbat på Icon Medialab.

– Jag är mycket glad över att Heléne Lidström leder teamet som ska arbeta med Finnairs varumärke och kundupplevelse. Hon kommer till oss med bred internationell erfarenhet inom såväl varumärkes- och marknadskommunikation som affärsdrivet förändringsarbete, säger Finnairs chief commercial officer Juha Järvinen.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA