Annons:

Pressad och upprörd stämning på SAS

Sommarens inställda flyg har inte bara drabbat de SAS-resenärer vars resplaner grusats. Mycket av den kritik som flygbolaget fått utstå har gått ut över kabinpersonalen, skriver DN.

Tidningen har pratat med tre av varandra oberoende flygvärdinnor och samtliga berättar om en pressad och upprörd stämning som ökat i takt med att extrapassen blivit fler och informationen från ledningen uteblivit.

– Vi är väldigt hårt belastade både fysiskt och psykiskt, säger en av dem.

En annan flygvärdinna säger att sommaren är den värsta hon varit med om på bolaget sedan 2012 då SAS höll på att gå i konkurs.

SAS svarar i ett mejl till DN att de haft många besvärliga situationer under sommaren och att det kräver mycket av personalen att möta den frustration kunderna känt.

– När det gäller att framföra synpunkter så känner jag inte igen mig i den bild som beskrivs här. Vi har oerhört högt i tak i SAS. Man skriver och säger vad man tycker, både positivt och negativt.

– Det är beklagligt att de anonyma medarbetare ni talat med upplever något annat och det tar vi allvarligt på, skriver Margareta Vang som är ansvarig för kabinpersonalen på SAS.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024