Annons:

Annons:

Roboten Spencer guidar passagerare rätt

KLM har låtit ta fram en robot, Spencer, som ska hjälpa och guida resenärerna på Schiphol, och därmed ge den ”ordinarie” personal mer tid för övriga passagerare. Se webb-tv.

I dagsläget kan resenärer skanna sina boardingkort hos roboten Spencer. Sedan visar maskinen vägen till rätt gate. I framtiden skulle den kunna tala med passagerarna, eller bära bagage.

Roboten känner av social interaktion och reagerar på den. Till exempel saktar den farten om passagerarna som den guidar också gör det.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Account Manager och Projektledare till Ski Unlimited
Sista ansökningsdag:
9 november 2018
MSC Cruises söker Flight Reservation Agent
Sista ansökningsdag:
2 november 2018
Birka söker kommunikatör
Sista ansökningsdag:
2 november 2018
Flight Operations Manager till Maxli Travel Group
Sista ansökningsdag:
25 oktober 2018
Sheraton söker Marketing Specialist
Sista ansökningsdag:
9 november 2018