Annons:

Thomas Cook-ersättningar kraftigt försenade

Brittiska myndigheter fortsätter att ha problem med återbetalningen till kunder som drabbats av charterjätten Thomas Cooks konkurs. Efter att tiotusentals resenärer fortfarande inte har fått någon ersättning tvingas nu den brittiska luftfartsmyndigheten nu att be om ursäkt, skriver BBC rapporterar DI.

Enligt Paul Smith, chef för konsumentfrågor på den brittiska luftfartsmyndigheten CAA, säger till BBC att 50.000 personer fortfarande väntar på sina pengar. Den långsamma handläggningstiden har nu gjort att myndigheten bett om ursäkt, men Paul Smith hävdar att man ”jobbar outtröttligt” för att hantera betalningarna.

Totalt har 300.000 personer gjort anspråk på att få tillbaka pengar, varav 215.000 ansökningar har godkänts. CAA sa inledningsvis att resenärer ska få tillbaka sina pengar inom 60 dagar, men hittills har bara en tredjedel av betalningarna genomförts inom den tidsperioden.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024