Annons:

Annons:

Stort intresse för årets resesäljare

Ny tävlingsgren på Grand Travel Award den 14 februari i Stockholm. Skicka in din nominering redan i dag. Tävlingen presenterades i måndag och nomineringarna haglar in.

I år kommer vi att utse Sveriges bästa resesäljare på Grand Travel Award med ett helt nytt format. På scen på Grand Hôtel i Stockholm kommer tre resesäljare att tävla mot varandra ungefär som i Idol eller Sveriges Mästerkock. För att vinna måste du övertyga juryn att du är en vass säljare. Du vet var en barnfamilj med tunn plånbok får mest sol för pengarna. Du vet också var ett par 55 plus ska åka i tio dagar för att komma hem och vara nyförälskade. Och när allting går åt helvete och det blir ett vulkanmoln över västra Medelhavet vet du också vad som ska hända. Och sist men inte minst måste du kunna dina GDS-koder som ett rinnande vatten. När seminariets moderator Viggo Cavling har ställt sina kluriga frågor till de tre tävlande på scenen är det publiken i rummet som röstar med sina mobiler och utser Sveriges bästa resesäljare. Tävlingen kommer att avsluta seminariedagen.

Är du intresserad av att tävla själv eller vill du nominera en kollega. Skicka en kort motivering på några rader till viggo.cavling@travelnews.se.

Deadline är den 1 februari.   

 

4 kommentarer

  1. Robinsson Robban: Skall vi gissa på någon från Ticket eller Resia vinner? Brukar vara så, lite vem som har flest röster eller/och röstmaximerar bäst i ö-rådet i Robinsson eller Big Brother. Säger egentligen inte vem som är bäst. Hur kunde hårdrocksbandet Lordi vinna melodifestivalen för Finland? Alla som gillar schlager delade sina röster på massa olika låtar. Alltså kan till och med en dålig och udda låt vinna Melodifestivalen. Svara
    • Redaktionen: Bättre att kritisera resultatet när det är klart än före. Vi ska försöka skapa en tävling som är så rättvis som möjligt. Svara
  2. Åke E: Finns det en kategori även för resesäljare på ex. HRG, Egencia, CWT m.fl? Affärsresesegmentet är en betydande del av branschen. När jag läser kriterier för denna tävling, men också analyser under senaste året så är känslan att TN till stor del tittar utifrån semesterresenären och inte affärsresenären. Vidga vyerna och titta upp från era egna tankar och önskemål framöver, tack! Svara
  3. Sandra: Håller med ovanstående talare, hur ska en affärsresesäljare hantera frågorna om nyförälskelse och billigt semestrande? Svara

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

4 KOMMENTARER ÖPPNA